The Beau Diaries 24: Van strand naar bos naar wereldstad

17 jul 2015 | Leven

tbd24.7

Geen ‘goeiemorgen’ dit keer, maar ‘een fijn weekend’! Afgelopen zondag vertrok ik met drie vriendinnen naar Kopenhagen, dus ik heb mijn fotodagboekje niet kunnen schrijven die maandag. Gisteravond ben ik teruggekomen en nu heb ik tijd om jullie mijn week te laten zien! Ik heb twee keer goed gewinkeld, kocht een nieuwe fiets, bakte een cake, vierde m’n broertjes verjaardag zonder hem, ging een dag naar het strand van Wassenaar en sliep een nachtje in het bos. Oja, en ik stapte dus op het vliegtuig naar Kopenhagen, maar daarover later meer! 🙂

tbd24.1

Links: Maandag ging ik een dagje naar het strand van Wassenaar met Lisanne en Eline!
Midden: Lisanne woont daar heel erg in de buurt, dus we gingen lekker op de fiets door Wassenaar en de duinen. ‘s Avonds aten we bij haar thuis en haalden we nog een ijsje, was heel gezellig!
Rechts: Eenmaal thuis maakte ik het fotodagboekje van de week ervoor, met een lekkere milkshake erbij 🙂

tbd24.2

Links: Ooooh, zo stom: ik ben die dag heel erg verbrand… Bij ieder zonnestraaltje heb ik me de afgelopen weken ingesmeerd, behalve die dag. Lesje geleerd.
Midden: Dinsdag werkte ik aan m’n blog en bakte ik een cake met Ella. We gingen voor een blondie met karamelsaus! Hij was niet helemaal geworden zoals ‘t hoorde, maar zeker heel lekker!
Rechts: ‘s Avonds kocht ik heel spontaan een nieuwe fiets via Marktplaats. Thuis bij mijn ouders heb ik al een tijdje geen fiets meer en dat is nogal onhandig. Voor maar 35 euries haalde ik deze prachtige fiets een dorp verder. Hij paste zelfs achterin de kofferbak, dus ik hoefde niet terug te fietsen!

tbd24.3

Links: Woensdag werd ik heel ziek wakker, maar na een paar uur was dat echt compleet verdwenen. Ik lunchte met Nienke in Rotterdam bij Bagels & Beans. Of nouja, ik ging voor koffie en verse sinaasappelsap want ik had geen honger. Daarna besloten we nog ‘heel even snel’ de stad in te gaan, en ik kwam dus thuis met een volle tas. Daarover konden jullie hier al meer lezen!
Midden: ‘s Avonds maakte ik foto’s van mijn nieuwe aankopen, heel blij mee!
Rechts: Donderdag ging ik op en neer naar Utrecht om nog wat spullen op te halen, mijn fiets veilig binnen te zetten, beetje op te ruimen, de verwarming uit te draaien, koelkastplankje leegruimen… Dat soort dingen.

tbd24.4

Links: De rest van de middag en avond werkte ik aan m’n blog en keek ik nog wat afleveringen van Orange Is The New Black. Ik heb het dus een tweede kans gegeven en begin het wel leuk te vinden nu!
Midden: Vrijdag ging ik met Maudy naar Zoetermeer voor nog meer shoppingzZzSz. Ik kocht alwéér leuke dingen, maar die heb ik nog niet op de foto gezet. M’n jongste broertje was die dag jarig, maar vertrok die ochtend vroeg op kamp. Mijn ouders, andere broertje en ik vierden zijn verjaardag die avond met sushi, haha 😉
Rechts: Zaterdagochtend werkte ik een paar uurtjes en daarna heb ik als een gek mijn koffer ingepakt voor Kopenhagen én een nachtje in het bos. Vrijdagavond besloot ik ineens dat het leuk zou zijn om een nachtje naar scoutingkamp te gaan, wat ik zo ongeveer 14 jaar lang iedere zomer heb gedaan. Ik tankte nog even snel en liet de banden oppompen, ready to go!

tbd24.5

Links: En zo reed ik voor het eerst in m’n eentje ruim een uur over de snelweg zonder dat ik precies de weg wist. Ik gebruikte wel een TomTom, maar goed, daar kan ik meestal ook niet zo best mee overweg. Maar ik reed dus (zonder iets van angst!) in één keer goed, zelfs met 130 km/u en dwars door het drukke Rotterdam. Ik voelde me echt de king of the world in dat koekblik.
Midden: ‘s Avonds zaten we urenlang aan het kampvuur. Echt, hoe erg ik een half jaar geleden nog riep dat ik er klaar mee was, zo goed voelde het om hier weer te zitten.
Rechts: Zondag was ik moe en ik ging ik mee boodschappen doen. Aan het eind van de middag ruilde ik mijn vieze kleding in voor een vliegtuigoutfit! Ik liep er zo wel vreemd fancy bij in het bos, haha.

tbd24.6

Links: Op naar Eindhoven Airport! Vanaf het kamp was het nog geen twintig minuten rijden, dus ik had een plekje gereserveerd op de langparkeerplaats bij het vliegveld. Daar moest ik op de shuttlebus naar de terminal wachten.
Midden: Mijn vriendinnen waren met de trein gekomen, dus die zag ik daar pas. We hebben er zin innn! Het was iets meer dan een uurtje vliegen en rond half 10 kwamen we daar al aan.
Rechts: Nadat we ons hadden ingecheckt in het hotel, besloten we de stad in te gaan. Er was niet heel veel te beleven op zondagavond, maar we hebben ons goed vermaakt in een kleine karaokebar! Toevallig waren onze hotelbuurjongens daar ook en we hebben er een goede eerste avond van gemaakt 🙂

Aankomende week zit ik weer in het bos, dus The Beau Diaries van deze week zal pas heel wat later komen. Wel zal ik ondertussen al een artikel plaatsen over onze citytrip in Kopenhagen! Geniet van je weekend en (vrije) week!

Dit vind je ook leuk!

Amanda de Bruin

Over keukenmeid

Mijn naam is Beau en ik ben gek op koken en eten

Gezond, druipend in vet, vlezig, vega, perfecte midnight snacks, culinaire hoogstandjes en simpele prakkies: ik eet alles. Ik hoop dat ik jou met mijn recepten kan inspireren voor je volgende maaltijd!

Fan van mijn teksten? Ik ben ook freelance tekstschrijver en help je graag.